Anergo is de praktijk voor handtherapie en ergotherapie in Amsterdam Noord en de Zaanstreek. De praktijk biedt gespecialiseerde handtherapie bij hand- en polsklachten. De ergotherapeut behandelt ook aan huis.
Anergo is de praktijk voor handtherapie en ergotherapie in Amsterdam Noord en de Zaanstreek. De praktijk biedt gespecialiseerde handtherapie bij hand- en polsklachten. De ergotherapeut behandelt ook aan huis.
Hieronder staat een begrijpelijke samenvatting van onze algemene voorwaarden. Hiernaast bieden wij een korte samenvatting in verschillende talen. Deze informatie is bedoeld als aanvulling op de algemene voorwaarden. De volledige en juridisch geldende algemene voorwaarden zijn opgesteld in het Nederlands en zijn hier te vinden
U kunt een afspraak gratis afzeggen of verplaatsen, als u dit:
minimaal 24 uur van tevoren doet
op een werkdag
Afzeggen of wijzigen kan:
per e-mail: info@anergo.nl
telefonisch: 020 737 3103
Het is niet mogelijk om hierover rechtstreeks contact op te nemen met uw therapeut.
Zegt u de afspraak te laat af of komt u niet opdagen?
Dan brengen wij de gereserveerde tijd bij u in rekening.
Deze kosten worden niet vergoed door uw zorgverzekering.
U betaalt voor iedere behandeling als deze niet (volledig) wordt vergoed door uw zorgverzekering.
U ontvangt hiervoor een factuur.
De betalingstermijn is 30 dagen na de factuurdatum.
Wordt de factuur niet op tijd betaald?
Dan kan de praktijk extra kosten in rekening brengen.
Ook kan een incassobureau worden ingeschakeld.
Afspraken die niet op tijd zijn afgezegd, worden ook in rekening gebracht en moet u zelf betalen.
De eerste afspraak duurt meestal 1 tot 1,5 uur.
Tijdens deze afspraak kunt u vragen:
hoeveel behandelingen u ongeveer nodig heeft
hoe lang de behandelingen duren
Dit gebeurt altijd in overleg en kan tussentijds worden aangepast.
U kunt altijd opvragen hoeveel behandeluren er zijn gedeclareerd.
Uw ergotherapeut behandelt u volgens de wet (WGBO).
De therapeut kan u adviseren over hulpmiddelen of voorzieningen als dat helpt bij uw behandeling.
Soms worden hulpmiddelen (deels) vergoed door:
uw zorgverzekeraar
de gemeente (Wmo)
een andere instantie
De praktijk kan u helpen met een aanvraag of onderbouwing, maar:
kan geen garantie geven dat iets wordt vergoed
beslist niet over toekenning of betaling
De uiteindelijke beslissing ligt altijd bij de verzekeraar, gemeente of leverancier.
De praktijk is niet verantwoordelijk voor kosten, afwijzingen, terugvorderingen of andere financiële gevolgen.
Het is belangrijk dat u zich zelf goed informeert voordat u een hulpmiddel aanschaft, leent of huurt.
Uw ergotherapeut heeft een geheimhoudingsplicht en gaat zorgvuldig om met uw gegevens.
Voor uw behandeling:
wordt overlegd met uw verwijzer en andere betrokken zorgverleners
wordt er gerapporteerd aan uw verwijzer
Wilt u dit niet?
Dan kunt u dit aangeven tijdens uw eerste afspraak.
Uw dossier wordt 15 jaar bewaard (verplicht).
U heeft altijd recht op inzage in uw dossier.
Gegevens worden alleen gedeeld met uw toestemming.
De praktijk maakt verslagen volgens professionele richtlijnen.
Dit kan zijn:
een startverslag (bij DTE altijd)
een tussentijds verslag (indien nodig)
een eindverslag (meestal)
Wanneer er geen laatste behandeling plaatsvindt, kan het zijn dat er geen eindverslag wordt gemaakt.
In uitzonderlijke situaties kan een verslag ook om organisatorische of inhoudelijke redenen ontbreken.
Verslagen die zijn opgesteld, kunt u kosteloos opvragen.
Na afloop van uw behandeling kunt u per e-mail een uitnodiging krijgen voor een vragenlijst (PREM).
Zorgverzekeraars verplichten ons om deze uitnodiging te versturen.
Bent u niet tevreden? Dan horen wij dat graag.
U kunt uw klacht melden:
bij uw eigen ergotherapeut
via de praktijk: info@anergo.nl of 020 737 3103
bij de praktijkhouder (Anna Curvers): anna@anergo.nl
bij de Landelijke Klachtencommissie Paramedici Eerstelijn
Wij nemen uw klacht serieus en zoeken graag samen naar een oplossing.
Appointments
You can cancel or change an appointment free of charge if you do this at least 24 hours in advance on a working day.
If you cancel too late or do not attend, the appointment will be charged and is not reimbursed by your insurance.
Payment
You must pay for treatments that are not (fully) covered by your health insurance.
Invoices must be paid within 30 days.
Reports and records
Reports are made according to professional guidelines.
If a report exists, you can request it free of charge.
It is possible that no final report is written if there was no last treatment session.
Privacy
Your personal and medical data are handled confidentially according to Dutch law (WGBO and GDPR).
Randevu iptali
Randevunuzu en az 24 saat önceden ve bir iş gününde iptal ederseniz ücret alınmaz.
Geç iptal veya gelmeme durumunda ücret size fatura edilir ve sigorta tarafından karşılanmaz.
Ödeme
Sigorta tarafından karşılanmayan tedaviler için ödeme yapmanız gerekir.
Faturalar 30 gün içinde ödenmelidir.
Raporlar
Raporlar mesleki kurallara göre hazırlanır.
Hazırlanmış raporlar ücretsiz olarak talep edilebilir.
Son seans yapılmadıysa, bazen son rapor yazılmaz.
Gizlilik
Kişisel bilgileriniz gizli tutulur ve yasalara uygun şekilde işlenir.
إلغاء أو تغيير الموعد
يمكنك إلغاء أو تغيير الموعد مجانًا إذا تم ذلك قبل 24 ساعة وعلى يوم عمل.
في حال الإلغاء المتأخر أو عدم الحضور، سيتم احتساب التكلفة ولن يتم تعويضها من قبل شركة التأمين.
الدفع
يجب دفع تكاليف العلاج إذا لم يتم تعويضها (كليًا أو جزئيًا) من التأمين الصحي.
يجب دفع الفاتورة خلال 30 يومًا.
التقارير الطبية
يتم إعداد التقارير وفقًا للإرشادات المهنية.
إذا كان التقرير موجودًا، يمكنك طلبه مجانًا.
قد لا يتم إعداد تقرير نهائي إذا لم تكن هناك جلسة علاج أخيرة.
الخصوصية
يتم التعامل مع بياناتك الشخصية والطبية بسرية وفقًا للقانون.
Odwoływanie wizyt
Wizytę można odwołać bezpłatnie, jeśli nastąpi to co najmniej 24 godziny wcześniej w dzień roboczy.
Późne odwołanie lub nieobecność będzie obciążone kosztami, które nie są refundowane przez ubezpieczenie.
Płatności
Za leczenie nieobjęte ubezpieczeniem należy zapłacić.
Faktury należy opłacić w ciągu 30 dni.
Dokumentacja
Dokumentacja jest prowadzona zgodnie z wytycznymi zawodowymi.
Jeśli raport został sporządzony, można go otrzymać bezpłatnie.
Jeśli nie było ostatniej wizyty, raport końcowy może nie powstać.
Prywatność
Dane osobowe są chronione zgodnie z obowiązującym prawem.